maandag 16 augustus 2010

Weer een keer een weekendje klussen

Op vrijdagavond ben ik naar de boot toegegaan en heb ik veel werk verzet.
Als eerste het 3-kleuren Toplicht gemaakt bleek een geoxideerde doorvoer te zijn die ervoor zorgte dat het lampje niet ging branden.
Verder de Windex gemonteerd en het stoomlicht nagekeken, deze moet vervangen worden (kapje kapot) waarschijnlijk is ook de doorvoer niet 100% meer.

Het voorgloeiprobleem van de motor is ook aangepakt, ik dacht dat de gloeibougie kapot was, echter er kwam gewoonweg geen spanning op de draad als ik de sleutel indrukte. Wellicht is het contacxtslot gecorrodeerd (althans, de buitenkant ziet er ook gecorrodeerd uit). Deze moet nog een keer uit elkaar of vervangen worden voor een nieuwe.
Handmatig 12V op de aansluiting bij het contactslot zetten geeft een mooie gloeiende stift en een direct startende motor.

Op zaterdag een stukje gevaren en heerlijk zitten BBQ-en met mijn vrouw en onze 2 kinderen.

De zondag is gebruikt om de oude WC pot eruit te halen Deze zit er waarschijnlijk al sinds de bouw van de boot in (1978) en was erg vies. Met het openen van de aanvoerslang liep hij al vol en moest dus niet alleen schoongemaakt maar ook gereviseerd worden. Gezien de leeftijd, de stank die uit het kleine potje kwam en het feit dat een onderwatertoilet niet meer gebruikt mag worden, heb ik hem er maar uitgehaald en in stukken in de kliko gegooid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten