vrijdag 9 oktober 2009

De Spagettie van de Mast

Vandaag eens op mijn gemak gekeken welke touwen, kabels, etc er nu aan zo een mast zitten :)

er zitten in totaal 9 kabels aan de mast.
In het dek zitten 3 puttings (daar waar dus de kabels vd mast aan bevestigd worden)

Volgens mij is dan de conclusie:
- 1e oog korte kabel
- 2e oog lange kabel (tot in de top)
- 3e oog korte kabel

van de 6 kabels voor de zijkanten zijn er 2 voorzien van een sluiting welke makkelijk open gaat, deze zullen wellicht aan de voorkant moeten zodat ze los gehaald kunnen worden als ik de mast ga stijken (en er dus 4 blijven zitten)

De voorste verstaging bestaat uit 2 kabels welke op het moment bijde op de trommel van de rolfok vast zitten.

De achterste verstaging heeft maar 1 kabel en wordt middels een val gesplitst naar 2 voor achter op het dek.

Ik mis enkel 1 spanner en wat harpsluitingen die ga ik dus bestellen.

Wat me wel opviel was dat de boot binnenin ERG veel condensvorming had, het heeft natuurlijk flink geregend de afgelopen dagen hier moet ik dus echt snel iets aan gaan doen!

Wellicht is medeoorzaak dat de ramen niet waterdicht zijn en lekwater opgenomen wordt door de (nog te vervangen en in slechte staat verkerende) kussens. Wellicht is het met het waterdicht maken van de ramen al opgelost. (eerst zeker weten voor ik aan het interieur begin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten