dinsdag 6 oktober 2009

De weg naar huis vinden (deel 2)

daar zijn we weer....
afgelopen zondag zijn we de boot terug gaan varen vanuit heusen naar nifrik. Alles verliep vlekkeloos, de sluis ging redelijk goed, alleen de benzine was een mogelijk probleem.

Even gestopt na ongeveer 1 1/2 uur varen, helaas geen koffie te krijgen in de haven. Toen maar gestopt bij de gouden ham en een heerlijk bakje soep gegeten.
Tevens gevraagd of we ergens konden tanken, dit bleek onmogelijk....

Mijn vrouw herinnerde me aan het feit dat ik me altijd druk maak om niets dus heb ik me om de benzine niet meer druk gemaakt.
Natuurlijk nog wel de laatste litertjes uit de jerrycan in de tank gegooid om problemen te voorkomen..

Stukje maas gevolgd en we kwamen de spoorbrug onderdoor. Even later de A50 gepasseerd en toen.... stopte de motor, tank leeg na wat schudden en pompen precies genoeg vaart kunnen maken om toch nog op de motor richting niftrik te varen (dus afslag haven niftrik genomen)
motor sloeg weer af en aangezien mijn schoonmoeder+schoonvader+schoonzus+6 kinderen al onderweg waren gebeld of ze wat benzine mee konden nemen en droogpak aangetrokken.
bootje richting kant getrokken (ging ERG makkelijk) en kids aan boord, getankt en weer verder gevaren.

10 minuten later lagen we heerlijk in onze 'eigen' haven en kon ik naar huis.

20:00u thuis, 22:00u trein naar schiphol gepakt en nu vanuit wenen dit stukje schrijven.

weltrusten allemaal, foto's komen eraan en mijn vrouw en ik hebben een geweldige dag gehad!
Dit gaat zeker een positief vervolg krijgen, we hebben ons krom gelachen om het feit dat we zonder benzine stonden zo dicht bij huis maar gelukkig voldoende water ervaring om het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen.

Leertraject voor de volgende keer:
- 2x zoveel benzine mee als dat je denkt nodig te hebben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten