zondag 21 maart 2010

Het hele weekend geklust!

Afgelopen weekend stond in het teken van de boot, er is veel gedaan!
ls eerste ben ik begonnen met de bakboord kant van de boot, de afscheiding tussen voorpunt en achterschip zat er al in, wat ontbrak was nog een staande schot zodat ik de kombuis vorm kon geven.
Zaterdag maten genomen en nadat deze passend was gemaakt tevens de maten genomen van het blad waarop de 2pits spiritus komt te staan en waarin een 26cm gat gemaakt is om de wasbak te plaatsen. In de avond heb ik het schot in de beits gezet en zondag ochtend de boel vastgeschroeft.
Alles paste en zodoende kon ik 'lekker' aan de gang met polyester hars en matten om alle 'spanten' vast te zetten. Het keukenblad is inmiddels weer thuis en wordt morgen hopenlijk in de beits gezet.
Ook zijn de maten opgenomen van het kastje aan bakboord zijde en ook deze is inmiddels al uitgezaagsd, gefreesd en geschuurd, klaar om te lakken dus!
Als laatste heb ik de tafel uitgezaagd, afgerond en voorzien van mooie letters met potlood, de bedoeling is dat de naam van het schip in het tafelblad gefreesd wordt om hem daarna af te lakken. Werk zat nog deze week!
De punt laat ik nog even voor wat het is, ik ga me nu concentreren op het afwerken van het achterschip zodat ik met een gerust hart de zomer tegemoed kan!

Wat zijn de punten die ik nog voor de eerste vaart aan wil pakken?
- Installeren Fishfinder
- Plakken vloerbedekking tegen de wanden (hiervoor moeten de ramen verwijderd worden)
- Installeren Interieur verlichting
- Vastzetten accu's in de bun
- Stromend water (oftewel waterpompje, wasbak en kraantje installeren)

Al met al denk ik hier nog 2 volle dagen mee bezig te zijn.

Punten die tijdens het seizoen aangepakt worden:
- Schuren houtenrailing buitenkant die op het dak staat
- Vervangen ingangsluik
- Fatsoeneren berghout

Volgende keer weer wat foto's!

Marcel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten