maandag 26 april 2010

Enerverend Weekend

Afgelopen weekend was vanuit de hobby gezien geweldig!

Zaterdag flink wat vloerbedekking tegen de wanden geplakt (met name rond de ramen) en de scheur in de cilinder nogmaals uitgefreest.
Direct was de oorzaak van de nog immer aanwezige lekkage bekend. De Devcon-A was niet volledig uitgehard.
Aangezien de verwerking bij de optimale temperatuur had plaatsgevonden ging ik er vanuit dat ik in de combinatie epoxy/verharder iets niet goed had gedaan.
Ik heb deze keer dan ook voor mijn gevoel teveel verharder toegevoegd en het resultaat is een harde epoxy die de scheur 100% afdicht!


Na het plakken van de vloerbedekking was de tijd op en konden de ramen er niet meer vastgeschroeft worden (de ramen zitten nog met kit vast) als tijdelijke oplossing heb ik alle schroefgaatjes voorzien van een druppel siliconenkit om inregening te voorkomen.

zondag op de motor gevaren.
Eerst de haven uit en richting het kleine plasje naast de haven gevaren. Daar net voor een eilandje het anker uitgeworpen en met de kont richting eiland gaan liggen.Vervolgens een touw gespannen van de boot naar een boom op het eilandje zodat de kinderen met het opblaasbootje een manier hadden om aan de overkant te komen (roeien gaat nog niet zo lekker).
De heren (en de dame) vonden het geweldig en pappa en mamma hebben een heerlijk wijntje kunnen drinken.

Toen we voldoende lang van het zonnetje en de rust genoten hadden een klein stukje de maas op gevaren en bij aankomst van het snelvaar gedeelte zijn we omgedraait. De bocht richting haven was ruim genomen (meter of 20 uit de kant) maar we liepen met een aardige snelheid toch vast! motor in zijn achteruit en wonderbaarlijk we kwamen zonder problemen los!


In de haven aangekomen een perfect uitgevoerde invaar manoevre door mijn vrouw (die de hele dag aan het roer stond) en alles wat ik moest doen was een lijntje aangeven!
Geslaagd dus!

De foto's: vloerbedekking en de scheur in de cilinder die uitgefreest is net voor het dichtsmeren met Devcon-A




Geen opmerkingen:

Een reactie posten