dinsdag 15 december 2009

Eerste stukje varen op de motor

Afgelopen zaterdag de haven in en uitgevaren (wel 10x) en heerlijk van de kou aan dek zitten genieten. Motor loopt als een zonnetje, maar waar ik al bang voor was is wel uitgekomen. De scheur in de motor liep door tot bovenin de cylinder en aangezien de koppakking niet meer is als een rubberen afdichting komt er op de kop vd
cylinder (dus niet op de cylinderkop, maar het deel waar de cylinder ophoud en de kop begint) water uit.

Het is minimaal, maar om het te kunnen dichten moet ik de kop demonteren. Deze klus laten we liggen tot de temperaturen weer wat omhoog gaan!

De mast is inmiddels ook van de boot af (dank hiervoor Jan-Willem) en ligt nu op het terrein van de haven. Is wel heerlijk als je gewoon de trap op kan lopen zonder telkens je hoofd te stoten :)

Ben ook begonnen met de zoektocht naar de history van deze boot.
Wellicht dat jullie me in de juiste richting kunnen sturen?

Zeilnummer: 927 De rest is onbekend!

Op internet een hurley 700 gevonden met zeilnummer 1039 en die kwam uit
1979. Die van mij zal dus (iets) ouder moeten zijn..

Ideeën? Laat het me weten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten