maandag 30 november 2009

Reparatie van de Motor

Helaas nog steeds geen (gelukte) foto's maar ik wilde jullie niet langer in spanning houden.

Vorig weekend heb ik veel kunnen doen, was slechts één uurtje bij de boot maar ik heb voor mijn gevoel veel werk verzet!

Begonnen met het uitslijpen van de scheur in het cylinderblok, dit is goed gelukt en gelukkig had ik het juiste gereedschap (een metaalfrees) waardoor het met een minuut of 10 klaar was. De scheur bleef duidelijk zichtbaar en ik heb uiteindelijk een mm of 3 diep de frees erin gehad. Daarna alles dichtgesmeert met Devcon-A en e.e.a. is nu aan het drogen.

Het tussenschot is inmiddels ook geplaats (3 delen, anders kon hij niet naar binnen) en aan SB zijde heb ik 3 'Spanten' passend gemaakt.
Dit weekend ga ik testen of de motor waterdicht is (duimen allemaal!) en met latten een mal maken voor de voorkant van de kastjes zodat ik a.s. week weer lekker met hout aan de gang kan in mijn schuurtje (die inmiddels al voorzien is van 2cm zaagsel!)

Inmiddels ook alle kabelschoentjes, het schakelpaneel en 100m kabel in huis zodat na de kasten aan SB de electra aangepakt kan worden. (oh ja, fishfinder is ook al 3 weken in huis)

De kids willen dolgraag een stukje varen dus als ik vertrouwen heb ik het motortje (en toch een backup kan regelen) dan gaan we dit weekend ook nog even in de havenkom het manouvreren oefenen en wellicht nog een hengeltje uitgooien.

To be continued.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten