dinsdag 18 mei 2010

De hele week vrij!

Deze week heb ik de hele week vrij, Mijn vrouw zit in berlijn en de kinderen op school. Volop tijd om aan de boot te klussen dus!

Gisteren begonnen met het laatste deel vloerbedekking. Helaas was er geen 3M spuitlijm meer te verkrijgen bij de autohandel, ze hadden nu een vervanger van Motip. Deze is dus niet geschikt om vloerbedekking mee in boten te lijmen, de lijm is te 'dun' en daardoor is het erg moeilijk om het canvas tegen de romp te drukken zodat de lijm kan pakken. Bij de praxis hadden ze lijm van Bison, ook die wil niet werken :( Dit klusje moet dus nog even wachten.

Ben begonnen (en afgemaakt) met het betimmeren van het plafond, in het achterdeel van het schip heb ik schrootjes tegen het plafond getimmerd en hierin 2 hallogeen lampen verwerkt (deze worden nog vervangen door LED lampjes). De punt van het schip is een ander verhaal, hier zit je direct op de dekopbouw en nergens is hout voorhanden om een betimmering tegenaan te slaan. We zullen dus wederom met epoxy in de weer moeten om wat planken te bevestigen zodat ook dit deel betimmert kan worden.

In de BUN (die bij mij nog dicht zit) staan de 2 accu's deze heb ik nu ook vastgezet, ze stonden er los in en zouden (in het geval van flinke golven die ik overigens voorlopig nog niet verwacht tegen te komen) om kunnen vallen.

De plankjes in de kastjes zitten er nu ook in alleen over het plankje naast het schakelpaneel ben ik nog niet helemaal tevreden, ik heb daar geen dwarsverbinding lopen en je kijkt nu dus tegen de ruwe kant van het multiplex aan. Wellicht los ik dit op door er een 'anti schuif' latje tegenaan te slaan.

Verder heb ik allerhande materiaal mee naar huisgenomen (zoals 4 accubakken!) welke ik niet meer verwacht nodig te hebben. Dit ruimt heerlijk op en het bootje wordt steeds groter door de ruimte die nu ontstaat.

Als voorbereiding op morgen heb ik een mooi nieuw stuk touw in de trommel gerold zodat nu ook het voorzeil erop kan (en opgerold kan worden)

Morgen zal ik wat foto's maken en ga ik de zeilen erop zetten, nog meer opruimen (er ligt overal zaagsel) en wellicht nog wat vallen en schoten vernieuwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten