woensdag 19 mei 2010

Grote Schoonmaak

Vanmorgen vroeg naar de boot geweest. Heb het grootzeil erop gezet en gezien dat de fokkenval te kort is :) (oftwel bestaat uit 2 stukken die aan elkaar geknoopt zijn) hier moet dus een nieuw voor komen.

Verder heel veel opruimwerk gedaan. Alle opslagplekken nagelopen en alles waarvan ik niet wist waarvoor het was in een tas gegooid om mee naar huis te nemen.
Natuurlijk ook even met stoffer en blik al het zaagsel opgeveegd en al het bouwafval in vuilniszakken gedaan. Ongelooflijk wat je in een maand of 5 allemaal op zo een boot verzameld! 3 vuilniszakken met allerhande afval, 3 big shoppers vol met gereedschap en allerhande spullen die ik niet herkende :)

Als laatste een paar gaten geboord zodat de kabel van de fishfinder onder de banken door kan en ik voldoende lengte kabel heb om het ding buiten te plaatsen. Ik denk dat ik hem naast de kajuitingang op het kajuitdak neerzet, maar ben er nog niet uit of ik dit ga kitten/lijmen of dat ik toch echt een paar gaatjes ga maken zodat ik hem vast kan schroeven.

Vandaag nog een paar nieuwe vallen halen zodat ik de fok kan hijsen en meteen een paar stukken touw om nieuwe landvasten te maken.

Verder natuurlijk ook het huis een beetje in orde maken voor als mijn vrouw morgen weer thuis is ;)

Edit -- Via http://www.zeilersforum.nl/ te weten gekomen dat de helft vd fokkeval weggenomen moet worden nadat de fok gehezen is. Vervolgens wordt dat deel middels een talie aan de trommel bevestigd. Dit is inmiddels gebeurd en de fok zit erop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten