zondag 22 november 2009

Het motormysterie is opgelost!

Het motormysterie is opgelost.
Vorige week startte hij één keer en liep netjes toen hij afgezet was, was hij niet meer aan de praat te krijgen.

Gisteren gekeken. De uitlaatklep was verkeerd gesteld, het nokje welke je kunt verstellen zat op het randje van het staafje dat de tuimelaar bediend. Met het nokje netjes IN het staafje was de klepspeling ongeveer 1 cm! De motor draaide dus lekker in zijn uitlaatgassen en zo nu en dan was er voldoende zuurstof bijgekomen om een enkele werkslag te produceren. (met het starten hoorde je af en to een werkslag, maar te weinig om te blijven lopen. Ik schat dat ongeveer 1 op de 10 slagen een werkslag was).

Klep netjes afgesteld op 0,3mm starten en lopen! Meerdere keren achter elkaar en ook met zo nu en dan af laten koelen... Nu ga ik echt die devcon A bestellen om de scheur te dichten zodat ik ook daadwerkelijk kan varen met het motortje.

Verder gisteren een mal gemaakt voor het tussenschot. Mocht nog iemand met dezelfde vragen zitten....
Karton is geweldig om een mal mee te maken, maar hoe kom je aan grote stukken karton? Even langs een fietsenmaker, hier hebben ze grote stukken (2.00x1.10 meter!) waarin fietsen afgeleverd worden. Ik heb 2 van die dozen meegenomen en kan er vrijwel een kompleet interrieur van 'bouwen&'

Time to go, er komt weer visite aan. dit is dag 4 dat ik visite voor mijn verjaardag afgelopen donderdag krijg... Misschien nog even langs een bouwmarkt (als er vandaag een open is) om wat platen multiplex te kopen zodat ik ook daadwerkelijk een interrieur kan gaan bouwen. Schakelpaneel koop ik bij kniest (goedkoopste met een 6 voudig paneel)
De kabels probeer ik ook bij een goedkope webshop te kopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten