zondag 29 november 2009

We zijn weer wat verder

Ontdanks dat ik geen fototjes heb gemaakt (iphone leeg) wil ik toch mijn vorderingen delen.

Ik had van karton een mal gemaakt voor het tussenschot, bij de boot aangekomen was het houten exemplaat net ietsjes te groot. Op het achterdek die paar mm erafgezaagd en hij paste als gegoten. Op naar huis, de boel eerst netjes afgetekend natuurlijk (de stukken hout waren breder als de banken) en een mooi modelletje erin gefreest. Terug naar de boot en de boel gemonteerd. Meteen een mal gemaakt voor het laatste stukje (het deel bovenin tussen de 2 schotten) en een mal gemaakt voor de 5 'Spanten' die in het achterste deel komen (deze komen tegen de romp en hier komen dan weer de frontjes vd kastjes tegenaan).

Thuis maar liefst alle 5 de 'spanten' uitgezaagd (wederom te lang en te breed zodat ik het op de boot op maat kan maken) en mijn eerste deurtje gefreesd. Hierin uitsparingen gemaakt voor de 2 accumeters, de radio, bilgenpomp schakelaar en het schakelpaneel natuurlijk. Meteen de 5 spanten in de trappenlak gezet en op internet wezen zoeken naar een schakelpaneeltje en wat 12v strips.

Meteen maar weer besteld en hopenlijk voor het weekend weer binnen.
Enige minpuntje... ik kom uit een stuk multiplex 18mm net een stukje te kort, moet er dus nog een plaat bij halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten